Ingen tårta till Hitler

Jag såg en artikel när jag skulle puffa min blogg lite.
En artikel om att Adolf Hitler, 3 år, inte får någon tårta i år.

Det är alltså ett puckat par i USA (var annars?) som har döpt sin son till Adolf Hitler. Hur jäkla.. Jag fattar inte. Varför?
Jag såg ett filmklipp med intervju med pappan, finns på Aftonbladet.
Han tycker inte att det är någon bid deal, "det är ju det förflutna och nu är det framtiden. Vem vet om det har hänt egentligen?"
Nej visst, ursäkta mig. Det finns ju inte filmer, fotografier, dagböcker och överlevande människor från judeutrotningen och koncentrationslägren. Nej, jag har nog hört fel. Alla bilderna är nog photshopade, speciellt på 50-talet.
Idiot.
Han har två döttrar till, en heter Aryan Nation. Arian Nation? Get real!
Han säger dessutom att han inte är nazist men "vill inte att raser blandas". På hans arm finns ett hakkors, runt halsen en sån där örn + hakkors, på väggen hänger en flagga med hakkors..
Nej, du är säkerligen inte nazist, "bara intresserad av nazismen".


Hur får sådana puckade människor skaffa barn? Jag har sagt det förut och jag säger det igen: man borde behöva körkort för att få barn.
Varför det stod i tidningen, var att de hade beställt en tårta till lille Hitler men bagaren ville inte dekorera med orden Adolf Hitler 3 år, eller vad det nu skulle stå.
Och då blev föräldrarna mycket upprörda. "Det är ju bara ett namn".
Ja, och svastikan är bara en tibetansk luckoamulett. (Maybe? :P)
Artikeln om Hitler.

Jag blir så arg bara, när folk kläcker ur sig sådant.
Blir inte ni?
Ja förutom om ni är nazister förstås.


Idga har det varit fullt upp. Rekordförsäljning! Yay!
Och som tur var kom Elin en timme tidigare och hjälpte mig. Det behövdes verkligen och så är det trevligt att ha någon att prata med. Jag tror jag hittade henne på Facebook och har addat. Hahaaa.

Nu ska vi äta "tomtegröt".
Mysigt värre.
Kanel och mjölk, mmmm..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0