Josie, tempelridderskan

Ja, jag har ju ännu inte sett Arn - Tempelriddaren men jag har fått låna den av morbror Lars. Får nog se den i helgen med Albin.

Idag kom min gamle vän Kalle in en halvtimme innan stängning och underhöll mig. Han ska dock flytta till Malmö på lördag. Dumheter. Innan så pluggade han där och sen kom han hem lite i sommar men har inte hunnit träffa honom. Och nu visar det sig att han ska flytta dit igen och jobba. Bah.
Sissel ska plugga i Halmstad i tre år. Tre år! Fatta vad jag kommer sakna den där sorken!
Hoppas hon kommer hem på någon helg ibland eller att man kan hälsa på henne annars vore det ju väldigt illa.


Jag är ledig nästa vecka! Yay!
Är ledig en vecka bara, för jag vill jobba även fast jag är lite gnällig över att ha jobbat så mycket. Det är så trist att vara ledig och inte ha lika mycket pengar som man har när man jobbar. Plus att det är massa kul att jobba där. Både igår och idag har jag kämpat och jobbat och inte haft en lugn stund.
Det är ju typ slut på sommaren så nu kommer fler paket till oss = mer att göra för Josie!
Igår kom det skolgrejer och akvarellblock och penslar. Fixade tre paket igår, ordnade det sista idag. Precis när det sista paketet var prismärkt så kom det fyra till med böcker.
Fixade och ordnade med pockettoppen, prismärkte andra böcker, ordnade om i hyllor, skyltade med de nya böckerna, la hälften i en påse som ska till andra butiken och var allmänt helt slut.
Men det är trevligt att jobba så mycket, då vet man att man har varit duktig.
Det är bra.


Det är så mycket filmer som går på bio nu som jag vill se men jag har inte haft tid eller pengar, men nu har jag! Så nästa vecka ska mamma, pappa, Albin och jag gå på Mamma Mia!
Den har jag velat se ett tag. Och Batman - the dark knight vill jag också jättegärna gå på!

Nästa vecka när jag är ledig ska jag ut på utflykter. Typ promenader och kanske utställningar eller dylikt. Kommer vara kul och rätt skönt.
Jaja. Nu blir det nog pannkakor snart. Ska softa lite nu.
Tja tja!

Kommentarer
Postat av: sissel

det är väl klart jag jag kommer komma hem! mitt hjärta ( christoffer ) bor ju här.

2008-08-08 @ 08:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0