Time of your life

Jag sitter och låtsas att jag är vuxen, för att jag försöker ta ansvar och plugga på helgen fast jag inte tror att vi har någon speciell läxa. Jag låtsas bara för att jag vet att jag måste lära mig grammatiken ordentligt. Vi fick göra ett test i onsdags (första dagen på GU, that's right) och jag sög verkligen på det. Nästan hela klassen skrev upp sig på en liten extra kurs i stödgrammatik. Ganska illa. Jag får nog gå och kika där om det är något att ta, annars får jag ringa mormor, som har varit speciallärare, och har alltid hjälpt mig med saker jag har svårt att fatta.
Mamma sjöng denna fina ramsan för mig i telefonen:

Substantiv är namn på ting, t.ex. boll och ring
Verb det är vad man kan göra; leka, läsa, se och höra
Adjektiven sen oss lär hurudana tingen är.

I veckan hade jag väldigt kul. I måndags färgade pappa mitt hår och jag ser absolut ingen skillnad alls, förutom att jag har lustig utväxt. Men snällt av honom iaf att han försökte. På kvällen msn:ade jag med Albin och vi bestämde att vi skulle fika nästa dag. Så på tisdagen gick jag upp lite tidigare än vanligt och hittade honom på Nisse. Han hade en väldigt fin tröja :) Vi fikade på café Husaren i Haga, och satt i flera timmar. Väldigt trevligt, pratade om allt möjligt.
Innan onsdagen var jag väldigt nervös, att jag inte skulle hitta till salen eller komma för sent men allt gick bra. Jag kom för tidigt och alla satt för sig och ingen pratade med någon. Kändes som om man var på gymnasiet igen, men efter introduktionen fick vi paus och innan vi började igen så satt alla och pratade. Jag hittade en tjej som hade varit statist i Demonicum (zombiefilmen) i min kurs och vi bytte nummer, och en till jättetrevlig tjej bytte vi också nummer med. Tillsammans gick vi och skaffade lånekort på UB (universitetsbiblioteket). Efter det åkte jag till Mölndal och promenerade hela vägen hem till farmor och farfar. Jag kom lite tidigare för att jag skulle hjälpa till med.. Saker men jag satt mest framför TV:n och tittade på sport och blev jätteupprörd för att Holm rev och Kallur kom på fjärde plats. Bah. Jag som inte brukar vara så sportintresserad, men det var ju Sverige liksom. Eller något. Sedan kom min kusin. Han är så blond, och det är så roligt. ^^ Hans lillasyster är också blond, väldigt kul att det går i familjen. (kommer från min farbror, och han har inte ens blondt hår) Kalaset var trevligt, man fick mat och efterrätt och dricka och godis. Folk som jag inte kände men som kände mig och sa "vad stor du har blivit, ojoj, går du på universitetet, jaha, där ser man, jaja". Scary.

Folktandvården försöker lura mig. Igår skickade de ett brev och sa att jag ska dit i oktober, efter jag har fyllt 20, bara för att jag ska betala pengar. I will never surrender! Ska ringa på måndag och ändra tiden. Om de kan luras, kan jag luras tillbaka. Så dum är jag inte, att jag blir lurad av massa tandläkare. Även fast min ingifta moster är det.

Annars har jag gått på föreläsningar och nu är det helg och jag orkar inte gå på fest. Illa.. Jag gillar inte att umgås med fulla människor jag inte känner, som inte ens tycker om mig, så jag stannar hemma istället och ser massa gamla filmer. Indiana Jones någon?


image7

Kommentarer
Postat av: Mrs.Sneaky

Tax i mocka?

2007-09-07 @ 08:57:21
Postat av: José

tax i mocka som FAN! måste skaffa lite snart..

2007-09-09 @ 16:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0