Don't quit your gay job

Jag har inte skrivit på länge. Jag är apatisk. Och bara för det måste jag redovisa vad som har hänt senaste tiden.

I onsdags (förra veckan, that's right) lekte jag med Sissel och Sara. Solade lite, och gick på promenad. Allmänt nyttigt. Sen hem till mig och sola på altanen. Sara somnade i soffan och Sissel spöade mig i Göteborg. (liknande spel som Monopol fast.. Göteborg :P Fånigt, I know men kul)
Torsdagen minns jag inget av, jag jobbade bara. Fredagen skulle jag gått på Krakow Kasanovas spelning på Härlanda men drabbades av fetångest och lathet och trötthet så jag var hemma. Gick inte med på kalas till morbror heller. Illa.
På lördagsmorgonen åkte mamma och jag till landet, efter att ha skjutsat pappa till Landvetter (han skulle till Tyskland igen). På landet var folk glada att se mig, alltid trevligt.
Söndagsförmiddagen spenderade jag på hästryggen i skogen. Jag var livrädd men klarade mig utan större strapatser (blev lite stämplad på tån av en "liten" isis bara). Red på Happni, asgullig tjej. Mamma och Ingrid mötte mig efter ridningen och vi gick och tittade på sagofölet. Otroligt vacker, heter Skjartagnau (betyder hjärtats gudinna. Wonderful!). Mamma kallade henne för glass, för hon hade så många sorter. Lite vanilj, lite choklad, lite kola.. (Skäck alltså, men väldigt ovanliga färger)
Igår åkte mamma till Sthlm och jag fick sköta mig själv. Tråk. Jobbade. Efter det sov jag bara. Fick dock höra igår att jag var söt ^^ Nice to know. Idag jobbade jag igen, fick två teckningar. Cute.
Intresseklubben antecknar.

Läste ut en intressant bok i förra veckan, "Det finns en speciell plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra". Mycket feminism.
Jag blir så trött på dumma tjejer (och killar) som säger att "jo, det ska vara jämlikt men.. jag är inte feminist liksom, jag hatar inte killar ju". Betyder ju inte ens det. Feminism betyder att man ser problemen och försöker lösa dem. (inte ordagrant, ofc) Det är samma sak som med extrema muslimer och andra. De som inte riktigt har rätt syns och hörs ändå mest. Feminism betyder ju fan inte att man hatar killar, man vill bara att alla ska ha det lika bra. Är det dåligt? Magnus Betnér är så bra på att dissa gamla gubbar som är mot feminism. Go Magnus <3
Det enda som står i vägen för att allt ska vara bra och lika är att killar inte vill dela med sig. De är så ego och vill ha högre lön och slippa göra massa saker. Visst, förstår er. Men ändå, kom igen. Går ni på dagis eller? (det heter förresten inte dagis längre, utan förskola. Boring)

Nu har jag tjatat av mig för idag.
Mamma har kommit hem, jag har varvat Wannabe, lånat två Marian Keyes, två Ranma-böcker, betalat min skuld där, mobbat Coffan på Coop och kikat i bostadstidningen. Nu äta.

Beat it, asswipe. (Sixteen candles <3)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0